neděle 4. března 2012

Kalhoty Montura Free Synt

Kalhoty Montura Free Synt
Váha: 240g / 190 g / 130 g (dlouhé; 3/4 varianta; krátké)
Materiál: Super Bistretch Light, Air Barrier Shell
HUDY cena: 1790 Kč (3/4 varianta)

Původně jsem nechtěl pokračovat po minule popisovaných Badilech zase kalhotami, ale když si o to Michael řekl...
Svět značek (pro marketingové odborníky brandů) je téměř k dokonalosti propracovaný systém manipulace se zákazníky. Často se stává, že kdysi úspěšná značka žije jen ze své historie a dnes už nemá co říct (což se firmy snaží zlomit milióny peněz pumpovaných do reklamy). Jsou ale také značky, které dokážou chytit za srdce svou opravdovostí. Na nic si nehrají, drží se za každou cenu své filozofie a díky tomu vás v podstatě nikdy nemohou zklamat. Pro někoho je to Apple, pro mně právě Montura (a třeba Salomon v botách, ale o tom někdy příště).
Montura má slogan "The ergonomic equipage" (ergonomické vybavení) a to je přesně to, co od ní čekejte. Ke kalhotám Free Synt jsme se dostal náhodou. Chtěl jsem něco na lezení a spíš omylem jsem si vyzkoušel 3/4 varianty Free Syntů. Jenže jakmile jsem je na sebe oblékl, už jsem se od nich neodtrhnul. Jestliže jsem u Badilů vychvaloval střih a elasticitu materiálu, u Free Syntů jsme ještě o řád výše. Tohle je ergonomická dokonalost, alespoň na mojí postavu (mám vel. L na 180 cm při cca 75 kg). Díky extrémní elastičnosti však musí sedět takřka každému. To je opravdu "druhá kůže".
Materiál je mnohem slabší než u Badilů. Tohle nejsou typické celoroční kalhoty. Označil bych spíš za třísezónní. Na druhou stranu se v létě uplatní nejen na horách. Dobře dýchají, přesto jsou dost odolné proti větru a díky velmi solidní impregnaci i lehkému dešti. Baví mně pozorovat, jak se dopadající kapky deště zkompaktní a stečou dolů. Píši to už podruhé, ale nemohu si pomoci. Kromě vrchní vrstvy do deště je nejlepší membrána žádná...
U Badilů jsem si trochu stěžoval na velikost kapes. Tady jsou kapsu doslova obrovské. Stejně toho do nich ale nemůžete moc narvat, protože kvůli značné elasticitě materiálu se pak kapsa prověsí a nevypadá to moc vábně. Inu, každá mince má dvě stránky. Nicméně si alespoň můžete být jisti, že vám z nich nic nevypadne, byť nejsou na zip.
Dostávám se k tomu, proč jsem si je tenkrát vyzkoušel spíš omylem. Tím důvodem byla cena. Dát bezmála 1.800 Kč za kalhoty, které jsem chtěl používat převážně na lezení? Vždyť do té doby jsem lezeckých kalhot vystřídal už několik a většinou mně vydrželi jednu, max. dvě sezóny. Pak jsem si vzpomněl na výdrž Badilů, zhluboka se nadechl a zaplatil je. Nelituji. Mám je už čtvrtou sezónu, zdaleka je nepoužívám jen na lezení a kalhoty jsou jako nové. Tady se vyplatila každá koruna, kterou jsem do nich dal. A tak jsem si loni pořídil ještě krátké a dlouhé. Stejný střih, stejný materiál, stejné potěšení. Rodinka je kompletní a já nepotřebuji od jara do podzimu jiné volnočasové kalhoty. Do přírody i do města. Jen do práce musím, bohužel, stále nosit oblek. Ach jo.
Abych nezapomněl, od loňska se vyrábí i dámská varianta s upraveným střihem.